עיצוב מיצוב וחלונות ראווה

מיצוב חללים מסחריים מה זה?

עיצוב מיצוב וחלונות ראווה

תחום זה קיים בעולם מזה 25-30 שנים ובארץ כ17 שנים בלבד.

מיצוב חללים מסחריים הינו תחום אשר לא נתפס כתחום חשוב בתחילת שנות ה90 בארץ ובעלי חנויות סמכו על עצמם שהם יסדרו את הפריטים בחנות, תפיסה נוספת שרווחה בתקופה הזו היא שאת כל הפריטים יש לסדר לפי קבוצות פריט ולפי "זה מה יש". – סידור שכזה גרם לחלל הפנימי של החנות להראות משעמם וחדגוני, לא הייתה התרגשות על רצפת המכירה, הדבר דמה לשוטטות בשוק בו אנו רואים את כל הפריטים מול העיניים ואנחנו לוקחים אך ורק את מה שאנו זקוקים לו.

מיצוב החללים המסחריים בהגדרתו הוא – "סידור הסחורה בחלל בצורה סטייליסטית ונוחה לשימוש".
עם השנים האופנה השתנתה , מודעות הצרכנים לעיצוב, אסטטיקה וסטיילינג גם היא השתנתה ותחום זה תפס תאוצה.
כיום אנו יכולים לראות מס" רב של רשתות אופנה מובילות בעולם ובארץ משקיעות אחוז נכבד מן התקציב שלהן לתחום ה- VISUAL MERCHNDIZING מתוך ידיעה ברורה שזהו אותו הזרז אשר יביא למכירת הפריט ולאו דווקא המוכרים.
כשאנו באים למצב את החלל אנו חייבים להשתמש במס" גורמים פסיכולוגיים אשר ישפיעו על תהליך הרכישה של לקוחותינו.
כצרכנים אנו יודעים מה אנו רוצים לרכוש – חולצה, מכנס, נעליים וכו" אך תפקיד הממצב הוא לגרום לכך שהלקוח ייצא מהחנות עם מס" פריטים נוסף מכפי שהוא חשב לרכוש
לדוגמא: לקוחה בת 30 אשר צריכה חולצת קז"ואל חדשה למשרד.
לכאורה היא מעוניינת אך ורק בחולצה, אך כאשר היא תכנס אל החנות היא תראה לנגד עיניה סחורה מסודרת על הקירות בצורה מוקפדת, נוחה לשימוש עם הגיון רב בתוך הסידור עצמו ויחד עם זאת מאוד נעימה לעין.
סביר להניח שאותה לקוחה תרכוש מס" פריטים נוספים אשר " הולכים" טוב עם אותה חולצה.

לשם מה המיצוב ?

המיצוב עצמו נותן לנו אלמנט הנקרא " חווית קנייה".
ניתן לראות היום מס" גדל והולך של רשתות משתמשים במונח של חווית רכישה עבור הלקוחות – הם לא מעוניינים שהלקוח יקנה מוצר וזהו אלא הם מעוניינים להעניק לו את חווית הקניה הכי טובה שהייתה לו.
כשאנו נכנסים לרכוש מוצר או פריט אנו מעוניינים שהשהות שלנו בחלל עצמו תהיה נעימה ומהנה.
כשאנו רכשנו מוצר שאנו צריכים וספגנו הנאה מהתהליך עצמו הסיכוי שנחזור לחנות הספציפית הזו גבוה יותר גם אם היא לא חנות מותג.

איזה סגנון עיצוב החנות תבטא והאם הוא ימשוך קהל ויצדיק את הבחירה

 סגנון העיצוב אשר מגדיר את החנות יוחלט בין המעצב בין הלקוח תוך הבהרת ציפיות   וע"י כך הכנת תכנית עבודה.
כאשר נבחר במיצוב בסגנון שאינו תואם את קהל היעד אז אנו גורמים לירידה במכירות טרם החנות נפתחה לקהל.
לדוגמא: חנות בגדי ילדים אשר מעוצבת עם ריהוט עץ כבד ושטיחים אפגניים כבדים על רצפת פרקט גוון שחור. כל העיצוב הנ"ל תואם חנות לבגדי ערב יוקרתיים ולא חנות לבגדי ילדים שם העיצוב צריך לשדר קלילות.
כאשר אנו באים לעצב חלל מסחרי עלינו לברר דבר ראשון מה התכלית שלו – מה הוא ימכור?

 ישנו חוק ברור בעולם הקמעונאות – עיצוב מוכר !!

בטרם צוות המוכרנים שלנו יפתחו את פיהם כדי לספר על המוצר, הלקוח יידע האם הוא מעוניין להישאר ולהקשיב להם אך ורק על פי עיצוב המקום אשר הוא נמצא בו.

לכן חשוב להכיר בערכו של האלמנט הזה אשר ימנף ויעצים את יכולת המכירה הטבעית של החנות שהקמתם.